سبد خرید

طراحی ساختمان

برای اینکه بتوانیم یک سازه و یا ساختمانی را تجسم کنیم و به همان صورتی که در ذهن خود داریم بسازیم باید ابتدا طرح کلی از آن را پیاده سازی کنیم و کلیه ی جزئیات و خصوصیات بخش های مختلف را تعریف کنیم تا بتوانیم بدون کم و کاستی به تمامی المان ها و اجزاء کوچک و بزرگ بپردازیم. در این راه برخی نرم افزارها مانند نرم افزار طراحی ساختمان می تواند به کمک ما بیاید و از آنها برای یک طراحی خوب سازه مورد نظر استفاده کنیم. طراحی خوب یک ساختمان می تواند بین مهندس، ناظر ساختمان، پیمانکار و کارفرما ارتباط خوبی را ایجاد کند تا همگی با یک طرح مشترک به پیش بروند و تجسم مورد نظر از یک ساختمان را به چشم خود مشاهده کنند.

طراحی ساختمان چیست؟

طراحی ساختمان یکی از فاکتورهای مهم و کاربردی در مبحث معماری یک سازه بحساب می آید چون علاوه بر طراحی دکوراسیون در بهبود و بهینه سازی ساختمان هم نقش موثری دارد. از این جهت طراحی این بخش باید با دقت تمام انجام شود. البته در سال های گذشته که نرم افزارهای حال حاضر وجود نداشتند طراحی ساختمان بصورت سنتی با استفاده از کاغذ طراحی و کشیده شدن بر روی آن انجام می شد ولی امروزه می توانیم انواع نرم افزار طراحی ساختمان را مشاهده کنیم که با دقت بسیار بالایی می تواند تمامی جزئیات مطلوب کارفرما را طراحی کند و در زمان و هزینه ی پروژه ها صرفه جویی مهمی صورت بگیرد.

اصطلاحا به مدل سازی مولفه ها و طراحی آیتم های موجود برای معماری ساختمان، طراحی ساختمان می گویند که این فاکتورها در اصل شامل بخش های داخل ساختمان مثل اتاق نشیمن، سالن پذیرایی، آشپزخانه، موقعیت کابینتها، مبلمان، یخچال و بسیاری از بخش های دیگر مثل نماهای محوطه، تراس، نمای ساختمان و… می باشد. اینکه چطور طراحی ساختمان توسط مهندسین و معماران انجام شود بسیار مورد اهمیت است چون تمامی این جزئیات با بخش های دکوراسیون، صرفه جویی انرژی و البته رفاه حال ساکنین آن ساختمان در ارتباط است.

مقالات مرتبط

یک پاسخ به “طراحی ساختمان”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلاسیک هوم

گروه مهندسی کلاسیک هوم فعالیت خود را از سال 1380در زمینه طراحی و اجرای ساختمان در تهران آغاز نموده و اکنون فعالیت خود را با هدف طراحی و ساخت با بهره گیری از روشهای به روز مهندسی در شهر زیبا و توریستی نوشهر ادامه میدهد.در این دفتر علاوه بر فعالیت های مهندسی شورومی از لوکسترین متریالهای روز دنیا برای کلیه علاقه مندان آماده گردیده است.

ارتباط با ما

تمامی حقوق متعلق به  شرکت کلاسیک هوم میباشد.